Singapore Stopover

Singapore, den 3. februar 2017.

For 20 år siden arbejdede jeg i Singapore på et ØK-projekt, og husker Singapore for et fantastisk dejligt sted, som jeg måtte gense. Muligheden bød sig her i januar 2017 i forbindelse med en tur til Bali, hvor vi rejste med Singapore Airlines. De tilbyder, at man tilbringer nogle dage i byen under særdeles favorable vilkår. Programmet hedder ”Singapore Stopover”.

For fire dage i Singapore betalte vi ca. 5 tusind kroner for to personer for 4 dage på et centralt placeret 4-stjernet hotel, transport til og fra lufthavnen, buskort til 4 sightseeing ruter, adgangsbilletter til væsentlige attraktioner og rabatbilletter til restauranter.

Det centrale Singapore og China Town

Den første dag besøgte vi Singapores forretningsområde omkring Orchard Road. Det var et område, hvor jeg gik mange ture og brugte mange penge for 20 år siden, så dette dejlige sted måtte genopleves.

Den næste dag tilbragte vi i havneområdet omkring Marina Bay ved Singapore River og Raffles Place. Vi startede med en havnerundfart (inkluderet i pakken) og derefter gik vi rundt i timevis i området og satte os flere gange på en cafe og nød udsigten og stemningen.

Om aftenen gik vi ned af New Bridge Road til China Town, der er et ”must visit”, når man er i Singapore. Ud over de mange attraktioner og forretninger er det et fantastisk godt spisested med mange etniske restauranter og priser, der kan betales. Generelt er det dyrt at bo og spise i Singapore.

Gardens of the Bay and Marina Sands

Den tredje dag gik vi ned og besøgte det berømte Raffles Hotel (den med Singapore Sling) og tog bussen til Marina Bay. Det er her pariserhjulet står og på 30 minutter (inkluderet i pakken) kan man se Marina Bay fra stor højde. Et andet meget spændende område er Marina Bay Sands, der er inddæmmet land. Her er bl.a. det meget spektakulære Hotel Marina Bay Sands (Singapores svar på Burj Khalifa i Dubai). Vi nød udsigten og en Singapore Sling på hotellets panorama dæk, der er formet som et skib. Området byder også på et stort spektakulært park-område med ”Supertree Grove”, Flower Dome og Cloud Forest (entrebilletter inkluderet i pakken).

Little India og Little Arabia

Den sidste dag tog vi sightseeing bussen op til Little India og Little Arabia. Da Singapore Havn ekspanderede kraftigt i det 19. århundrede, rejste mange forskellige etniske grupper hertil for at søge arbejde og tjene gode penge. Hver etnisk gruppe bosatte sig i sumpen uden for Singapore by og med årene formede de deres egen lille by, der blev udformet efter den hjemlige kultur. I dag er det hele vokset sammen og disse ”Little xxx” er blevet store turistattraktioner.

Den følgende morgen blev vi afhentet på hotellet kl. 6:00 og turen fortsatte til Bali.

Hvad skal man se i Singapore?

Singapore er en fantastisk by og vi bruger Singapore Stopover til at akklimatisere os før vi rejser videre. Singapore Stopover anviser de mest almindelige steder, men for tilbagevendende gæster bør man læse:

Kort over Singapore med angivelse af distrikter

Se følgende distrikter:

• Orchard Road
  • China Town
  • Little India and Little Arabia
  • Harbour Bay and Gardens by the Bay
  • Raffles Place

(Klik på billede for stort format)

Jeg har skrevet en dagbog over hele Singapore besøget. Den kan ses her>> (login kræves).

Kontakt evt. web-redaktøren for at få adgang.